Zuid-Amerika here we come!

Heel veel uren en km´s reizen...

Hallo allemaal,

Hier ons eerste reisverslag vanuit Peru! Afgelopen maandagochtend in alle vroegte vertrokken en na ca. 20 uur reizen met wachttijd etc. aangekomen in Lima, Peru. Alles goed verlopen, al is de rugtas toch echt wel zwaar zijn we achter gekomen en dat vinden we nu nog haha.

In Lima zijn we een dag gebleven, een drukke stad, vol auto´s, veel mensen en weinig spannends. In zoverre wij houden niet zo van kerken en musea dus hebben we vooral genoten van de heerlijke lokale restaurants. Na een dag met een bus vertrokken richting Paracas, zuidelijker. De bus was heel luxe, op de film de Smurfs na die ze op volume 10 aanzetten voor het geval je het niet goed kan verstaan. Paracas bleek niet wat we gedacht hadden, een schiereiland vol natuur en in werkelijkheid een grote bouwput, dus hebben we de lokale bus gepakt richting Ica-Huacachina. De laatste plaats is een oase in de zandvlakte. Heel bijzonder om te zien dat je omringt bent door alleen maar zand.

Dezelfde middag hebben we een excursie geboekt met een sandbuggy en de mogelijkheid om te gaan sandboarden. Supergaaf.. je racet door de zandvlaktes heen en vervolgens mag je op een surfboard liggend (jawel) de berg afroetsjen.. superleuk... totdat je valt en enorm zand hapt. Een bijzonder gave ervaring die je volledig uitput.

Vanochtend vroeg weer vertrokken naar Nasca om vanavond weer door te gaan naar Cuzco, de binnenlanden en de Maccu Pichu.. we verheugen ons er nu al op aangezien de kust hier dor en droog is. Met 16 uur bus voor de boeg gaan we richting jungle.

We zijn inmiddels wel heel goed op de hoogte van het openbaar vervoer en de manier van je rugzak in- en uitpakken.

Voor iedereen hele fijne kerstdagen gewenst, geniet en tot gauw!

Liefs Bram en Meraja

Sepha

Wow het lijkt wel of jullie al weken onderweg zijn. Fijn om een bericht te krijgen. De telefoongesprekken onder het eten mis ik nu al.... Jullie ook een leuke kerst, ben benieuwd of je er iets van merkt daar.

Doe voorzichtig. Dikke kus zus

Gwen

He hallo daar in het verre Zuiden!

Jullie hebben inderdaad al veel gedaan zeg! Is het wel wat jullie ervan verwacht hadden? Is Peru een mooi land? En hoe is het weer? Kun je ons jaloers maken met verhalen over de zon en 30 graden :-)

Hier alles ok. Ik ben geloof ik de enige die geen kerststress heeft. Ik kijk al helemaal uit naar de All You Need is Love Kerst Special!! Kijk; dat moeten jullie dan weer mooi missen, hihi.

Veel plezier daar nog, doe voorzichtig!

FELICE NAVIDAD (schrijf je dat zo?)
Die Zuid-Amerikanen zijn toch dol op kerst?

doei,doei,
dikke kus
Gwen

Maud

Wat klinkt dat ontzettend gaaf!! En nu al zoveel gezien en gedaan. Ben benieuwd hoe jullie Maccu Pichu vinden!

Hele fijne feestdagen!!

Liefs Maud

Xx Je nichtje Anissa

Heel fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben.
Veel plezier de komende weeken.
Dikke kus je nichie.