Zuid-Amerika here we come!

Bus plezier en relaxen in Chili

Na 3 dagen Iquique waren we wel uitgekeken. Het is een stad aan de kust en verder midden in de woestijn. Het regent hier praktisch nooit. We hebben genoten van de zon, zee en het strand, alhoewel.. de vele kwallen maakten dat we toch niet zijn gaan zwemmen en het water was ijskoud brrr!

Uitgerust en wel zijn we op woensdagochtend in de bus gestapt naar Santiago, de hoofdstad. Een rit van 24 uur, maar zoals altijd komt daar zeker 2 uur bovenop haha. Gelukkig hadden we goede stoelen dus prima te doen. Rond het middaguur in Santiago aangekomen en meteen een doorverbinding gezocht, aangezien we niet in de stad wilden blijven. Diezelfde avond weer een bus genomen naar Puerto Montt, in het merendistrict. Volgens alle Chilenen is dit ´the place to be´ Wederom 12 uur plus een beetje in de bus gezeten, hier ontbeten, en omdat we toch geen rust hadden weer een minibusje gepakt (zou reizen met de bus verslavend kunnen zijn?) naar Puerto Varas. Nou dit alles is zeker de moeite waard. Puerto Varas ligt aan het prachtige meer LLanquihue met uitzicht op 3 vulkanen. Heel leuk dorpje, vol restaurants, winkeltjes en mogelijkheden om actieve uitjes te boeken. Echt een vakantiebestemming! Na al die bus-uren wilden wij ook actief doen, dus op zoek naar wat leuks...

En gevonden, zaterdag zijn we in de middag opgehaald om te gaan raften. Eerst wat instructies en een lekker strak ´wetsuit´ aan (de teletubbies zijn er niets bij). Toen het water in..en in de boot. Superleuk om te doen, flink peddelen, vooral als het water wat wilder is en dan slinger je heen en weer en krijg je liters water over je heen. Als extraatje mochten we een stukje zwemmen in een stroomversnelling.. best heftig want je gaat regelmatig koppie onder. En uiteindelijk met een Pisco Sour (zuur alcoholisch drankje) en wat knabbels de dag afgesloten.

Voor zondag (gisteren) hadden we canyoning geboekt, je daalt dan in een rivier af door er doorheen te lopen, dit zou spectaculairder zijn dan raften. Wederom in een gehele uitrusting, wetsuit x 2, handschoenen, helm en zalige schoenen op pad de rivier in. We begonnen heel rustig, wat kleine watervalletjes waar je vanaf kon glijden. Beetje lopen door het water, dat viel niet mee want de stenen onder water zijn superglad en toen de eerste sprong van 3 meter. Goed te doen. Omgeving was prachtig, de rivier, vrij smal, loopt tussen de bergen door met begroeiing en dat gaf een echt regenwoud gevoel. Vervolgens mochten we nog een sprong wagen van 10 meter (heel spannend) en als toetje moesten we abseilen. Een hele actieve mooie tocht! Einde avond weer terug in Puerto Varas en ingecheckt in een lekker luxe hotel, want Bram is vandaag jarig en dat verdient een goed bed en een lekkere douche!

Tot gauw weer met hopelijk wat mooie avonturen en foto´s!

Liefs Bram en Meraja

Arnold

Hiep hiep hoera, van harte gefeliciteerd

sylvia

Hi Bram! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Meraj natuurlijk gefeliciteerd met je mannetje!
We genieten iedere keer weer van jullie leuke en mooie reisavonturen!

Veel liefs en dikke kus van ons!

Gwen

GEFELICITEERD!!!!!
Liefs Gwen, Laurens en Katja

Simone

Hey Broertje! Van harte geprofeliciateerd!
Waar je ook bent en in welke omstandigheden dan ook, als je maar in goed gezelschap bent!!
Veel plezier!!
Reint, Simone en Fabian XXX

niels

Gefeliciteerd ouwe pik, laat je maar eens een mooi feestmaal voorschotelen door die Chilenen en daarna een goeie massage want dat zal je wel nodig hebben na dat gesodemieter in die bergbeek

Mitje & Julleke

Ja zo gaat dat in het leven ; ineens een jaartje ouder en een extra reden om er samen eens in te vliegen.Profiteer het komende jaar want na 366 dagen ben je terug jarig.
PROFICIAT BRAM maak er samen met Meraja en mooie dag van. XXX Mitje & Julleke

Jan Maaskant

Bram ook namens Sjef van harte gelukgewenst met je verjaardag. Meraja, je treft het maar, ook gelukgewenst en nog vele avonturen.

Ben

Nou, nou, ppppfff, uuuhhh, wat een reis zeg. Prachtig. Zou dit ook iets voor mij zijn? Denk ´t niet. Heerlijk om mee te reizen, vanuit m´n stoel. Ga verder met lezen. Genieten maar. CU

monique

he luitjes, het werd hoog tijd om eens te kijken hoe het met jullie gaat. Wat een avontuur, dat kun je alleen met Bram samen doen. Ongelooflijk hoeveel jullie al ondernomen hebben in deze maand. Ziet er geweldig uit. Meraja, mis je je hakken al?hahaha... Hier, na een leuk oud/nieuw feest bij Crazy, een rustige maand gehad met een dubbele griepaanval. Nee, blijven jullie nog maar even daar en geniet. dikke knuffel Mo

Ilse en Jan

Brammie je verjaardag wel vergeten, maar jullie niet,wel een reis om jaloers op te zijn!
Goede reis verder en kijken uit naar de nieuwe verhalen.
xxx....

Keanu

Hi papa, ik kon niet slapen want ik was een beetje triest en mocht van mama nog naar je foto's kijken.
Met Spaans ben ik in jaar 2 en ik heb in het Engels jaar 1 (eigelijk tss jaar 1 en 2). Ik heb heel veel kadootjes gekregen van mama voor goed mijn best te doen en omdat ik zo lief ben. Kom je wel snel terug want het duurt nu wel heel lang.
Ik ga nu snel naar bedje en slapie doen want het is het heel laat.
Love u en groetjes aan Meraja.
Keanu