Zuid-Amerika here we come!

Merry Christmas everyone!

Kerst in Peru, compleet anders dan in Nederland. Gisteren, de dag voor kerst was iedereen heel druk met inkopen doen, vooral de Panetones (grote droge cake/brood met wat vruchtjes ofzoiets) doen het goed. ´S avonds veel vuurwerk en vandaag tsja.. dat weten we eigenlijk niet want het regent pijpestelen.

Cusco is een leuk stadje, vol mensen, marktjes, winkeltjes en veel reisburo´s die trips naar de jungle en naar de Machu Picchu aanbieden. Na bij een paar binnen gelopen te zijn hebben we uiteindelijk een trip geboekt van 4 dagen en 3 nachten met vertrek morgen. We gaaneerst met de bus, dan in de middag mountainbiken de berg af naar onze eerste overnachtingsplaats (back to basic is beloofd, geen warm water haha). Volgende twee dagen gaan we lopen ca8 uur en 5 uur met wederom overnachtingen. De laatste dag ga je ´s morgens in alle vroegte 1,5 uur klimmen naar de Machu Picchu om de zonsopgang te zien. Dit wordt fantastisch denken we, mits het weer meedoet aangezien ze met veel regen de trip aan kunnen passen vanwege veiligheid.

We gaan zometeen een kroegentocht houden met onze fleece truien, poncho´s en uhm de rest van de inhoud van de backpack aan om toch een warm kerstgevoel te krijgen

Laughing

Feliz Navidad! liefs van ons

Sepha

Het lijkt wel of jullie niet anders gewend zijn, jullie zien eruit als doorgewinterde rugzaktoeristen
Mooie en leuke foto's.

Veel plezier en sterkte tijdens de excursie. Ze te lezen erg pittig!

Dikke kus zus

Jan Maaskant

Heel boeiend jullieverhalen ik geniet er van.
Doorzettings vermogen voor de tocht naar boven.
Jan

Janette

Zo te lezen en te zien, hebben jullie het erg naar je zin! Gaaf hoor, geniet ervan!
x Janette

Niels

Hallo Bram en Meraja, kerst in Cusco; dan hebben jullie vast Cui gegeten als kerstmaal. Do as the Inca's do. Respect dat jullie de Inca-trail gaan lopen. Zware tocht. Geef meteen je bagage aan een drager (tip). En als je er eenmaal bent dan snap je meteen waarom je zo'n klere-eind hebt gelopen. Fantastisch. Die plek in de jungle van Bolivia heet trouwens Coroico. Vooral de weg er naartoe is spectaculair. Zoek op youtube maar eens op "Most dangerous road" . Veel plezier en hope to see you alive.

X Anissa

Ik mis je zo

martijn en anita

Lieverds!
Leuk om op deze manier jullie belevenissen mee te krijgen. Geniet ervan. Wij zijn vandaag weer veilig thuis gekomen ;-)
¡Feliz ano nuevo! Besos, M&A

Reint, Simone en Fabian

Vanuit een druilerig Holanda, wensen we jullie een knallend uiteinde, een spetterend begin en alle goeds voor 2012.
Veel liefs,
Reint, simone en Fabian